Tuesday, August 6, 2013

Raya datang lagi > Diri berdiri sendiri

Bismillahirrahmanirrahim...

Alhamdulillah, masih diberi kesempatan oleh Allah untuk beraya pada tahun ini walaupun bukanlah disamping suami tercinta..

Dikosongkan perasaan agar x terlalu syahdu berjauhan dengan suami.. Dilapangkan hati agar x terlalu gembira.. Perasaanku seolah-olah hari yang biasa.. Tapi telinga ini rasanya x sudi mendengar lagu-lagu raya terutamanya yang berentak syahdu. Tak nak lah melayan perasaan.. Tak ada gunanya air mata jatuh berlinangan.. Hidup harus diteruskan juga. Air mata x dapat merubah segalanya.

Kepada Allah tempat mengadu...Kekuatan diri ini adalah membuat lakaran minda sendiri. Bukanlah nak menipu diri.. Tapi sekadar ingin mengubat kesedihan diri. Sampai bila mahu merintih dan merengek.. Katanya mahu menjadi seorang ummi. Ummi kepada anak-anak yang boleh membela agama. jadi, haruslah tabah.. 

Raya pertama di rumah sendiri. Raya kedua dirumah mertua. Inilah kali pertama beraya sebagai seorang isteri, tetapi suami tiada disisi.. Bukan.. Bukanlah maksudnya ingin mengeluh.. Suami mencari rezeki.. Tiada apa perlu dikesalkan. 

Wahai anakku.... Hanya dirimu pelengkap masjid cinta yang telah dibina ini. Semoga dirimu boleh menjadi peneman seorang ummi yang harus berdiri sendiri. Semoga dirimu menjadi anak yang soleh dan solehah.

Wahai suamiku..... Tiada rasanya istilah mementingkan diri dalam hubungan ini. Kesedihan yang isterimu lalui, bukanlah bermakna kesedihan yang berganda lebihnya daripada kesedihan yang dirimu rasai. Selamat berhari raya wahai sayang.. Semoga Allah sentiasa melindungi dirimu.. Salam tahajud buat dirimu..

~~SELAWAT DAN SALAM KE ATAS JUNJUNGAN NABI MUHAMMAD SAW~~

No comments:

Post a Comment