Saturday, April 26, 2014

ICT Shah Alam (10 dec 13)

Bismillahirrahmanirrahim.. Alhamdulillah, setiap apa yang berlaku, pasti ada hikmahnya. Percutian kali ni tidaklah dirancang. Pada mulanya, saya ingin membuat medical check up di sebuah klinik di Shah Alam. Mesti pelik kan sebab jauh sangat.. huhu Sebenarnya, Jabatan laut tak banyak panel klinik untuk medical check up. Saya dan suami merancang untuk membuat kad pelaut untuk saya, kerana suami saya dijangka akan naik kapal hujung bulan december. Saya ingin mengikut suami naik kapal. Syaratnya perlu ada kad pelaut. Dan untuk membuat kad pelaut, saya perlu sertakan laporan medical check up. Bila sampai di klinik tersebut, doktor ada urusan lain. Mereka minta saya tunggu pukul 5 petang. Lamanya... *_* Masa tu baru lepas zohor kalau x silap. Tiba-tiba husband memberitahu saya satu berita sedih. katanya dia akan naik kapal pada 14 dec 2013. Saya mula sebak. Air mata tak dapat ditahan lagi.. Terus mengalir laju. Husband rasa bersalah. Dia pun meneruskan ucapannya, "tapi abang da call MiSC, mereka cakap abang dapat tawaran untuk menyambung combine Chief and Master course." Alhamdulillah... Gembira tidak terhingga. Maksudnya husband saya akan berada di darat sepanjang tempoh pengajiannya. Syukur ya Allah... Satu lagi nikmat Allah buat kami. ^__^ Akhirnya kami memutuskan agar membatalkan niat membuat medical check up. Lagipun, kami telah membuat appointment. Boleh pula doktor tu tak ada. Tapi tidak mengapa. Pasti ada hikmahnya. Kami pun pergi ke ICT. Memang da dekat sangat tu. heee

Kami masuk ke Snow Walk... Sangat sejuk... *_* Lupa harga tiketnya. Tapi mungkin dalam lingkungan RM20/person. Ada istana ais, zebra, aktiviti mengelongsong dan macam-macam lagi. Tapi sangat sejuk. Belum habis berjalan sampai hujung, kami da berlari keluar. Lepas tu masuk balik.. Boleh beku... Sejuk sampai ke tulang.. +_+



Selepas solat asar, kami menaiki giant wheel. Ada pelbagai aktiviti, tapi kami x join semua. Ada yang berunsur judi.. Tak bagus. Kena la pandai pilih aktiviti ya, walaupun nak release stress, religion is still number 1. ^_~


Kemudian kami berjalan-jalan di taman lampu. Dekat sahaja.. Sangat cantik... Puas bergambar.. ^__^ Free.. 




Apa yang menarik adalah 3D pictures. Macam-macam gambar ada... Sangat kreatif.. Tiket masuk hanyalah RM10/person. Gambar banyak, dan kami berpuas hati. Alhamdulillah...



Aktiviti malam itu kami akhiri dengan makan malam di Chicken Rice Shop. Sebenarnya, banyak lagi aktiviti lain, cuma kami tak berminat menyertainya seperti Red Carpet-RM50/person (patung lilin artis/personaliti antarabangsa), games, wayang 5D (boleh rasa gegaran) dan pelbagai lagi.

Alhamdulillah ya Allah.. Terima kasih my hubby... Layankan juga perangai childish isterinya ini.. heee.... Maaf ya sayang... ^_~

~~SELAWAT DAN SALAM KE ATAS JUNJUNGAN NABI MUHAMMAD S.A.W~~


No comments:

Post a Comment