Saturday, April 26, 2014

Berjaya Hills, Pahang (25 Apr 14)

Bismillahirrahmanirrahim.. Alhamdulillah, baru-baru ini husband sudi membawa saya ke Berjaya Hills. Sebenarnya, kawan-kawan dah lama ajak saya ke sana, tetapi hati saya ini tak senang jika berjalan jauh tanpa suami di sisi. Maaf kawan-kawan, walaupun suami saya jarang melarang, tapi saya tak nak menjadi isteri yang suka mengambil kesempatan. Kadang-kadang dari satu masalah yang kecil itu boleh menjadi punca kepada suatu masalah yang besar. Nauzubillah... 

Husband memandu dari Jasin terus ke UPM untuk menjemput saya, lalu meneruskan perjalanan ke Berjaya Hills, Pahang. Kesian, mesti husband kepenatan. Perjalanan agak mencabar kerana kami perlu mendaki gunung, barulah sampai ke puncak. Punyalah jauh Japanese Garden tu, sehinggakan suhu kereta kami naik mendadak kerana pemanduan yang menggunakan gear rendah untuk mendaki. Saya nasihatkan supaya naik kenderaan awam seperti bas. 


Japanese garden nampak cantik. Hijau dan nyaman. 



Tetami Spa dah tutup.. Mungkin sebab tak mendapat sambutan.. Mahal sangat.. huhu.. Perkara paling best adalah menyewa Kimono.. RM20/person... Boleh tangkap gambar luar dan dalam rumah Jepun ni. Kemudian ada Botanical Garden. Kami masuk sikit je, sebab Botanical Garden ni luas dan banyak tangga. Agak memenatkan.. Kami tak masuk pun Japanese Restaurant. Mahal sangat kat atas gunung tu. Baik makan  kat Shushi King... ^__^




Dari atas gunung, kami turun dan singgah ke The Chateau. Ini merupakan bangunan yang berkonsepkan Perancis. Sangat cantik.. Rasa macam kat luar negara. Walhal dalam Malaysia je... ^_^




Sebelum pulang, kami singgah ke Rabbit Park, tiket berharga RM3/person. Bukan setakat arnab, rusa pun ada. Jinak sangat. Semua berebut nak makan. Arnab tu sangat 'happy'. Suka berkejaran. Mesti datang dekat dengan orang, sebab nak makanan. Comel... ^__^



Alhamdulillah ya Allah.Terima kasih yang tak terhingga buat husband. Walaupun penat, tetap melayan karenah isterinya ini.

~~SELAWAT DAN SALAM KE ATAS JUNJUNGAN NABI MUHAMMAD S.A.W~~

No comments:

Post a Comment