Saturday, February 13, 2016

Universal Studio Singapore (8-10/4/15)




Bismillahirrahmanirrahim. Percutian kali ni memang sangat padat kerana kami membeli tiket/ pakej di Matta Fair, Kuala Lumpur. Balik dari Pulau Perhentian, kami berehat dua hari di rumah. Kemudian, kami terus ke Universal Studio Singapore (USS). 

Kami bertolak ke Johor juga menaiki bas sebagai langkah penjimatan dan hubby pun boleh rehat daripada memandu. Kami mengambil pakej RM175/person. Pakej tersebut termasuklah penginapan dua hari satu malam di Hallmark hotel, Johor, tiket ke USS dan Aquarium Singapore.

Pada hari pertama, kami hanya berjalan di Danga Bay, Johor. Boleh tahan cantik juga Danga Bay tersebut. Cukuplah hanya ke sana dan kami perlukan rehat yang cukup sebelum ke USS yang penuh aktiviti dan game yang menarik.




Keesokan harinya selepas sarapan pagi, kami terus menaiki bas yang telah disediakan untuk ke Singapore. Rasa sedikit janggal tetapi elok juga kerana hanya kami berdua sahaja penumpang dalam satu bas yang besar tu. huhu.. Sampai di Singapore, kami perlu melalui imigresen. Inilah perkara paling bosan kerana terlalu ramai orang. *_* Rasa macam tak nak pergi Singapore dah. Nasib la banyak kaunter dan penumpang dalam bas kami tu tak ramai. Jadi tak perlu tunggu lama.

Di USS, kami mencuba hampir semua game yang disediakan. Masa ni, saya rasa penat dan mual kerana dah sebulan pregnant. Namun, saya tetap kuatkan semangat untuk mencuba semua jenis roller coaster dan game yang ada. Alhamdulillah, walaupun penat, tapi sangat seronok. Sempat juga tengok beberapa pertunjukan yang disediakan. Pertunjukan air paling menarik. Macam betul2... Letupan, tembakan, percikan air, semuanya best. Kami makan dalam USS kerana kami nak terus ke Aquarium di sebelah USS. Makanan di sana sangat mahal. T_T Aquarium pun best juga. Tapi dah rasa biasa pula dengan Aquarium ni.. Aquarium K.L, Under Water World Langkawi, dan zoo. Rasa macam lebih kurang sama aje... *_*












Pengalaman yang best dan tak boleh dilupakan. Kalau nak pergi semula, mungkin kena tunggu anak dah besar sikit. Baru berbaloi.. ^_^

~~SELAWAT DAN SALAM ATAS JUNJUNGAN NABI MUHAMMAD S.A.W~~~

No comments:

Post a Comment