Saturday, February 13, 2016

Farm in The City (19/4/15)

Bismillahirrahmanirrahim.. Walaupun badan penat dan lesu kerana sudah sebulan mengandung, tetapi semangat untuk berjalan2 masih memuncak. huhuhu.. Saya ni suka main dengan haiwan. Suami pun layankan sahaja minat isterinya dengan membelikan tiket ke Farm In The City. Sebenarnya tempat ni hanya 2 km dari rumah yang disewa saya, cuma kami tak perasan kerana tempat ini tersorok sedikit iaitu di belakang Giant Equien, Seri Kembangan.

Harga tiket adalah RM45/person. Tempat ini membenarkan kita bermesra dengan haiwan termasuklah memegang, membelai dan memberi makanan kepada haiwan2 yang tertentu. Bagi saya, harga tiket tersebut masih berbaloi kerana di sana terdapat banyak jenis haiwan yang pelik dan tidak boleh ditemui di zoo atau taman haiwan yang lain.  

Antara aktiviti di sana adalah memberi sayur kepada kura-kura yang sangat besar (bermacam jenis), memberi makan kepada kambing, ayam, itik, burung (pelbagai spesis), memberi makan kepada ikan, bermain dengan arnab dan guinea pig, beri pisang kepada tupai yang jinak, berdiri atas telur burung unta, dan banyak lagi.

Lebih baik sekiranya saya berkongsi gambar yang boleh menceritakan seribu ungkapan yang tak tertaip oleh saya ni. Maklumlah, semua harus diringkaskan sejak ada baby ni.. hihihi


Tempat yang cantik, bersih dan terurus kemas.


Inilah kura-kura yang besar tu.. Menakutkan... Tapi rasa macam nak tunggang pun ada.. hihi...




Burung hantu ni suka pandang dengan wajah yang penuh persoalan.. hihi.. Tak tidur lak dia waktu siang ni.. *_*


Besar dan ni la tengok kali pertama. Lupa dah namanya. Rasanya, kebanyakan binatang dalam ni dah lupa namanya.. Banyak sangat dan dah lama pergi.. Tahun lepas punya cerita.. heee


Cik adik ni sedang beristirehat... ^_^


Yang ni pula tengah berdating agaknya.. Erk...


Alhamdulillah.. Sangat berbaloi dan rasa nak pergi lagi dengan anak pula.. hehe.... in shaa Allah.

Jika ada yang teringin nak datang ke Farm in the city ni, boleh juga singgah untuk bergambar di art Sphere, bangunan baru betul2 terletak belakang Giant Equien. Rugi kalau x pergi... Gambar 3D sangat menarik dan yang penting, tiada bayaran yang dikenakan. Di sini saya sertakan sedikit gambar yang di ambil beberapa tahun yang lalu.







Dan banyak lagi gambar lain, cuma malu la nak letak kat blog ni.. huhu



~~SELAWAT DAN SALAM ATAS JUNJUNGAN NABI MUHAMMAD S.A.W~~~






No comments:

Post a Comment