Monday, August 5, 2013

Jawapan SUAMI mengenai MIMPI pelik

Bismillahirrahmanirrahim….

Syukur Alhamdulillah, dalam x sedar sekarang ni da 27 Ramadan.. Lagi 2 bulan, husband nak balik… yayyy… sangat2 menantikan kepulangan suami tercinta…. Entry kali ni, saya ingin menceritakan sedikit mengenai mimpi saya… Kalau nak dihuraikan satu persatu, memang sangat banyak… Tetapi saya tidak berniat pun nak menceritakan mimpi saya secara terperinci. Tapi saya nak berkongsi hikmahnya sebuah mimpi.

Sejak kecil, saya sering mimpi perkara yang pelik dan menakutkan sehingga sekarang. Dulu semasa kecil, saya sering menangis bila dapat mimpi yang pelik…. Sebab semuanya melibatkan orang yang saya sayangi… Sekarang ni, saya cuba mengabaikan mimpi tersebut… Tapi kalau dah pelik sangat, fikiran ni boleh terganggu juga… Dalam suatu hari boleh dapat 2-3 mimpi…

Kadang-kadang bila terjaga tengah malam sebab mimpi yang pelik itu, terus saya bergegas ke bilik air… Setelah berwuduk, sempat juga tunaikan solat tahajud, solat sunat taubat dan sunat hajat. Erm, mungkin itu adalah kebaikan terjaga di tengah malam… Mimpi yang ngeri ibarat alarm untuk bertahajud. Ambil yang positif.. In shaa Allah,,, Tiada lagi yang perlu dirisaukan.

Setelah berkahwin, bagi saya tiada rahsia antara suami dan isteri. Mimpi yang pelik pun saya ceritakan pada suami… Jawapan suami pula sangat berbeza dan tak pernah saya dapat jawapan seperti itu… Sangat kreatif.. he he.. Mungkin suami tak mahu saya mengambil serius mengenai mimpi-mimpi yang pelik tu. Bila saya ceritakan kepada suami, suami saya dengan kreatifnya mengubah suai kisah mimpi itu. Bila saya ceritakan tentang kepala kucing yang pecah dan berdarah, suami saya mengatakan bahawa itu sebenarnya adalah buah tembikai yang pecah… Hi hi hi…. Daripada serius, terus saya ketawa…

Suami siap berpesan lagi, “kalau mimpi yang pelik, kejutkan abang,, boleh abang putar belitkan mimpi tu…” he he he…. Terima kasih sayang…. (buat suami tercinta) Suami banyak membantu diri ini…. Rindu sangat padanya… Rajin… Siap buat air bacaan yassin lagi…Alhamdulillah ya Allah… Suamiku anugerah-Mu yang sangat bermakna…

Tapi takut juga sekiranya itu adalah petanda sesuatu... Nauzubillah... Minta dijauhkan Allah..


~~SELAWAT DAN SALAM KE ATAS JUNJUNGAN NABI MUHAMMAD S.A.W~~

No comments:

Post a Comment